Comparative analysis of structure and performance properties of electronic controlled coupling "Haldeks" fifthgeneration

Kindratskyy B., Peleshchyshyn O

Національний університет «Львівська політехніка»,
Кафедра експлуатації та ремонту автомобільної техніки

Abstract: 
A comparative analysis of current structures of power distribution in all-wheel drive cars has been carried out. For example, the comparison of electronically-driven Haldex clutches of the fourth and fifth generations shows that coupling of the fifth generation is the most promising for use in automobiles. The need for a method of multi-synthesis of such a system to ensure its optimum properties has been proven.
References: 

1. Кіндрацький Б., Пелещишин О. Будова і експлуатаційні властивості систем
автоматичного розподілу крутного моменту у повнопривідних автомобілях // Машинознавство. –
2010. – № 8 (158). – С. 26–27. 2. Кіндрацький Б., Ґудз Г., Пелещишин О. Перспективи застосування
в автомобілях систем повного приводу з автоматичним вмиканням / LXVII наукова конференція
професорсько-викладацького складу, аспірантів, студентів та працівників відокремлених
структурних підрозділів університету. – К.: НТУ, 2011. – С. 410. 3. http://www.findthatpdf.com/search-
4306589-hPDF/download-documents-awd_4_motion_haldex_rus.pdf.htm; 4. http://www.autoscience.ru/
blog/mufta_polnogo_privoda_haldex_v_pokolenija/2013-12-17-36.

Received: 
Thursday, May 29, 2014
Accepted: 
Thursday, May 29, 2014