AC ELECTRONIC MOTOR FOR THE ELECTRIC DRIVE OF THE TROLLEYBUS WHEELS

V.I. Tkachuk, I.Y. Bilyakovskyy, V.I. Zhuk
Abstract: 
The electric drive on basis of the Switched Reluctance Motor with the parallel accumulator of energy is offered for the wheels drive to the trolleybus. Main characteristic allow an engine successfully to complete with traction collector engines. They have higher reliability and less volume of active part. Recommendations are grounded in relation to designing taking into account the features of construction and on the basis of theory of electromagnetic transformation of energy. These recommendations are taken as a basis of project calculation. The results of the researches of the created SRM testify expedience of the use of the created engine is in the electromechanic of wheels of trolleybus
References: 

1. Ткачук В.І. Керований вентильний реактивний двигун з паралельним буфером енергії / В.І. Ткачук, Л.В. Каша, О.В. Грещук // Технічна електродинаміка. Науковий журнал. – 2004. – Ч.3. – С. 37-40. 2. Ткачук В.І. Підсистема комп’ютерного діалогового проектування вентильних реактивних двигунів / В.І. Ткачук // Електроенергетичні та електро¬механічні системи. Вісник Національного університету “ Львівська політехніка ”. – 1997. № 340. – С. 112-120. 3. Ткачук В.І. Підсистема автоматизованого дослід¬ження вентильних реактивних двигунів / В.І. Ткачук // Технічна електродинаміка. Науковий журнал. – 1998. - С. 180 - 187. 4. Комплект тягового электро¬при¬вода ПТ для электротранспорта [Электронный ресурс]: (совмест¬ное производство с ООО НПФ «АРС ТЕРМ»). – Режим доступа : www.npfarsterm.ru. – Название с домашней страницы Интернета. 5. Ткачук В.І. Вентильний реакти¬в¬ний двигун з високою видатністю / В.І. Ткачук, І.Є. Біляковський, В.Г. Гайдук // Проблеми автомати¬зованого електроприводу. Теорія і практика. Збірник наукових праць Дніпродзержинського держав¬ного технічного університету. – 2007. – С. 187-188. 6. http://www.privod-news.ru/june_03/26-1.htm. 7. http://www.orionmotor.narod.ru/trans.htm.